
Dotazník
Úterní Jeden svět nabídne i snímky zaměřené na introspekci.
Norské Sny uváděné v sekci Hranice komunit představují protagonistky s unikátní schopností velmi detailně kontrolovat své sny, kde mohou budovat fantaskní a dokonalé světy. Co jim ale potom může nabídnout šedivá realita?
Režisérka a protagonistka španělského dokumentu Můj sextortion deník rozhodně nežije ve světě splněných snů – naopak řeší moderní noční můru. Její laptop byl ukraden a nyní čelí vydírání ohledně zveřejnění intimních fotografií. Místo, aby se situaci pokoušela ututlat, naopak bere do rukou kameru a svůj zážitek mapuje, aby mohl být nápomocí ženám se stejně svízelné situaci.
V sekci Ženský pohled je uveden i snímek Si-Si, věnovaný charismatické, původem čínské umělkyni. Vitální žena si přes veškerá životní traumata a obtíže, jimž z osobních i politických důvodů čelila, uchovává optimistický přístup k životu.
V sekci Hledání svobody čelí politickým represím tentokrát původci hongkongské deštníkové revoluce. V Kdo se bojí Nathana Lawa? navazuje americký dokumentarista Joe Piscatella na svůj předchozí snímek a věnuje se dalším osobnostem původně studentského hnutí.
Mezinárodní adopce: Globální skandál, uvedený v kategorii Rodinné sítě, pak odkrývá hrůzu nahánějící pozadí zdánlivě srdceryvných příběhů o lidech ze západu, kteří adoptují děti z konfliktních světových regionů. Odkud se tyto děti berou, zůstává často bez většího zájmu. Dokumentaristky tedy odhalují systém, který se bez přehánění dá označit za obchod s lidmi.
Nečitelnou minulostí se vyznačuje protagonistka Pouštní duše. Tajemná starší žena musela kvůli své queer identitě uniknout před vlastní rodinou a nyní žije v kolumbijské poušti. Zde rozjímá mezi národem Wayuú v jejich rezervacích na hraně toho, čemu říkáme civilizace.