Soutěž imerzních filmů

Soutěž imerzních filmů prezentuje devět snímků reflektujících různorodá lidskoprávní témata. Imerzní filmy přinášejí publiku specifické poznání, často založené na sdílení přímé zkušenosti. V imerzních filmech se také dostáváme do stavů, jež přesahují každodenní život – nebo si na ně nepamatujeme.

Postava s průsvitným tělem stojí v temném prostředí obklopena zářivými geometrickými světly, která se vznášejí kolem ní.

Ve snímku Perinatální snění se ocitáme v mysli ještě nenarozeného dítěte a zažíváme porod a následné napojování se na vnější svět, to vše ve spirituální vizi upomínající na možnosti společného vědomí. Do kolektivní minulosti se vrací také film Adresa neznámá: Fukušima dnes, který rekonstruuje vzpomínky na domov zničený jadernou tragédií.  

Se vzpomínáním, i když zmateným, pracuje i Imperátor, jenž evokuje průchod myslí člověka trpícího neurologickou poruchou. Jeho dcera se snaží porozumět otcově zdánlivě nesmyslné řeči a ve filmu skládá mozaiku ztracených vzpomínek i protichůdných emocí. O nesnesitelné ztrátě domova vypráví omračující Vytržení II – Portál, v němž se ocitáme v hororové smyčce neustálého prolétání chátrajícím bytem, který musel vypravěč opustit v důsledku ruské okupace ukrajinského Donbasu.  

Hledání pevného místa ve světě zpracovává i poetický snímek Ševelení, který přináší skrze pohádkový rámec a setkání s podmořskou bytostí dojemný vhled do zkušenosti migrantů*ek přeplouvajících moře s vidinou lepšího života v Evropě. 

Že se právě sdílením zkušeností dá změnit celý systém, zprostředkovává Vše, co vím o Teacher Li, vyprávějící o aktivistické iniciativě čínského emigranta, který svou činností na sítích pomohl rozpoutat demokratické protesty v Číně.

Filmy z kategorie Soutěž imerzních filmů

Další tematické kategorie