Prostřednictvím pásma krátkých filmů necháváme promluvit talentované studující bratislavské filmové školy. Jejich svědectví je pro nás o to důležitější, že zastupuje vnímavou a kritickou nastupující generaci, kterou jsme dosud neměli možnost na festivalu vidět. Róbert Mihály ve svém dvojbloku reportážních filmů Nejkrásnější kout v širém světě a Ať žije smrt upozorňuje na vzmáhající se nacionalismus slovenské společnosti i radikalizaci dezinformátorské scény, zatímco Zpověď se vynalézavou formou noří do autorčiny zkušenosti se sexuálním obtěžováním v lůně církve.
Hluboce osobní je také časosběrný snímek Šedá zóna, který zaznamenává život režisérky, jejíž předčasně narozené dítě trpí řadou postižení. Její niterná výpověď obsahuje běžné i zcela fatální dilemata mateřství v prostředí s nedostatečnou zdravotní péčí.
Ve filmu Otázka budoucnosti zakusíme ostrou deziluzi současných maturujících, kteří houfně volí jednosměrnou cestu do zahraničí, protože v rodné zemi nevidí perspektivu. Té se snažila pomoct pěti lety své služby Zuzana Čaputová. Snímek Prezidentka zpřítomňuje její osobní i politické polohy, od úspěšné volební kampaně přes převzetí funkce až po těžké rozhodnutí znovu nekandidovat. Její ženskost – v politice tak nezvyklá – je klíčovým aspektem portrétu výjimečné osobnosti v nesnadných dobách vládních krizí i covidové pandemie.